Velkommen til Viborg Rideklub

Viborg Rideklub blev stiftet tilbage i 1927 og er i dag en af de største klubber i Midt- og Vestjylland med ca. 500 medlemmer.

Ridecentret, som ejes af Viborg Rideklub, har ca. 100 heste og ponyer opstaldet.

Klubben råder over tre ridehaller – to med målene 20×60 m og en lille hal på 16×32 m -, tre udendørs dressurbaner, en kombi-bane og én springbane med græs. Derudover er mange andre faciliteter som skridtbånd og solarium til rådighed for klubbens medlemmer.

VIR ligger i et af de skønneste områder i Danmark, tæt ved skov og sø, hvor det er tilladt at ride på de afmærkede ridestier.

VIR tilbyder sine medlemmer god og kvalificeret undervisning ved exam. berider Niels Henrik Christensen og hans tre beriderelever. Ponyundervisningen varetages af Helle Maagaard.

Der afholdes mange arrangementer i klubben, både stævner på alle niveauer, klubaftener, foredrag, ryttermærkeundervisning, kurser og mange sociale aktiviteter. Medlemmerne kan holde sig orienteret via hjemmesiden, Facebook og opslagstavlen i forhallen. Man er altid velkommen til at kontakte bestyrelsen, klubbens daglige leder Niels Henrik Christensen eller ponytræner Helle Maagaard for mere information om klubben.